108. Wełniana spódnica z Twoje Wykroje

Dziś chciałam Wam zaprezentować moją czarną spódnicę. Uszyłam ją sobie na przywitanie nowego roku.
Wykrój na nią można znaleźć tu. Polecam Wam bardzo tę stronę, zwłaszcza tym osobom, które chciałyby nauczyć się szyć. Można tam również zapisać się na kurs. Co prawda nie korzystałam z samych kursów, jednak korzystanie z wykrojów i ich opisów oraz zasobów bloga Joulenki, twórczyni strony Twoje Wykroje i mogę stwierdzić, że te kursy są dobrze zrobione i dzięki nim można naprawdę dobrze nauczyć się szyć i doskonalić swoje umiejętności. Oprócz spódnicy szyłam też sukienkę oraz top, które są dostępne w sklepie. Je także zaprezentuję na blogu.
Wykrój na tę spódnicę mnie urzekł, bo bardzo lubię taki typ ubrań. Można je stylizować na wiele sposobów. Są uniwersalne i wygodne, dobrze się je nosi. I tak jak w przypadku mojego ulubionego wykroju na sukienkę tak i tu kolekcja będzie się rozrastać.
Cienką wełenkę mam już nawet nie pamiętam skąd. Pokusiłam się też o doszycie podszewki, bo jednak to spódnica z przeznaczeniem na okres jesienno- zimowy. Ma wygodne, głębokie kieszenie, które bardzo w pracy się przydają i nadają spódnicy mniej formalny charakter. Mam wersję letnią, której jeszcze nie pokazywałam i byłam z niej bardzo zadowolona i muszę przyznać, że wersja zimowa staje na wysokości zadania. Dzięki czytelnym wskazówkom w opisie wykonania i podpowiedziom na blogu szycie jest prawdziwą przyjemnością. Na blogu Joulenki znajdują się również wskazówki jak przerabiać wykroje - np. dodać do spódnicy panel guzików z przodu.



Kilka patentów jak nosić spódnice i sukienki mimo zimy. Te rozwiązania sprawdzają się w czasie zimy typu -10 stopni Celcjusza i śniegu. Na zimę taką jak teraz używam zwykłych kryjących rajstop.
1. Rajstopy termiczne - można takie rajstopy kupić w internecie, sklepach z bielizną czy nawet w Lidlu, są zrobione z włókien podobnych do tych, które występują w odzieży termicznej dla narciarzy.
2. Rajstopy z domieszką wełny. Mam takie rajstopy z bawełny z domieszką włókien króliczej wełny i jestem z nich bardzo zadowolona i są to typowo zimowe rajstopy, w temperaturach powyżej 10 stopni Celcjusza jest mi w nich za gorąco.
3. Dodatkowa warstwa rajstop, można nałożyć po prostu dwie pary rajstop na siebie.
4. Bielizna termoaktywna. Czasem używam majtek dołączonych do kompletu z koszulką dla narciarek.
5. Spodenki gimnastyczne - obcisłe spodenki gimnastyczne jak ze szkolnych lat to również dobry sposób, by dodatkowo zabezpieczyć się przed zimnem.
6. Podkolanówki, nadkolanówki, getry. Dzięki tym wynalazkom chodzenie zimą w spódnicach jest łatwiejsze
7. Wysokie buty - kozaki są stworzone do zimowych szaleństw i trzeba to wykorzystać.
Rajstopy mają różne wzory i kolory, więc można znaleźć coś dla siebie. 

Pozdrawiam bardzo serdecznie i jeśli interesujecie się szyciem lub chcecie zacząć swoją przygodę z tym hobby, to polecam Wam bloga Joulenki!

Komentarze

  1. Świetny projekt :) podziwiam tym bardziej, że sama nie mam kompletnie pojęcia o szyciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna spódnica. Bardzo fajna stylizacja, wyglądasz olśniewająco. Pamiętam, jak mama uczyła mnie szyć. No jakoś mi tam szło, ale raczej słabo. Podziwiam, bo tobie to wychodzi wspaniale. Miłego weekendu. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u mnie zainteresowanie szyciem po mamie typowo.

      Usuń
  3. Dobrze leży i fajnie komponuje się z całością ;) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny zestaw. A spódnicę na pewno polubiłabym za głębokie kieszenie :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czarna i rozkloszowana.. to trzeba miec w szafie. Tez sie przymierzam do uszycia=).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Twoje opinie pomagają tworzyć bloga, dziękuję za każde słowo

Popularne posty z tego bloga

100. Worek na buty

66. Pogromca wierzgających nóżek, czyli śpiworek dla malucha DIY