09.02.2014

14. Simple Donut Bun

Dziś mam do przedstawienia... wkład do koka. Zrobiony na szydełku, z watą w środku, nie jest do gumka, tylko wkład. Wygląda tak:


Przyznam iż jest to wersja na szybko i na pewno nie ostatnia. Jak go zrobić? Na początku kilka oczek łańcuszka. Tak na oko, w zależności od szydełka i upragnionej wielkości wkładu i zamknąć w kółeczku. Średnica wkładu na zdjęciu to ok. 9 cm. Później Przerabiamy półsłupkami, do każdego oczka łańcuszka robimy jeden półsłupek, ale tylko w jedną pętelkę, druga na razie jest wolna. W kolejnych rzędach stopniowo dodajemy oczka, tak aby zachować okrągły kształt. Gdy wsad ma już odpowiednią wielkość przerabiamy jeszcze 2, 3 rzędy z równą ilością oczek, po czym stopniowo ujmujemy oczka, w takim rozliczeniu jak dodawaliśmy, aż dojdziemy do liczby początkowej. Wtedy oczkami ścisłymi zamykamy wkład wbijając szydełko w początkowe kółeczko z łańcuszka. Wypełniamy przy tym środek watą, włóczką lub kawałkami tkanin. W moim wkładzie widać watę, bo robiłam go grubym szydełkiem i tak na szybko. Ale w noszeniu zupełnie to nie przeszkadza.
A tak wygląda kok z tym cudem w środku:


Do wykonania takiego koka potrzebny jest taki wsad jak opisany wyżej, dwie zwykłe gumki i kilka wsuwek, lakier do włosów też się może przydać. Ja mam włosy mniej więcej do ramion, więc nie trzeba mieć bardzo długich włosów, żeby zrobić taką fryzurę. 

2 komentarze:

  1. coś nie podobają mi się te koki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam być szczera, to wielu osobom kok nie pasuje i nie ma się co zmuszać do noszenia czegoś takiego.

      Usuń

Twoje opinie pomagają tworzyć bloga, dziękuję za każde słowo