60. Prosta czapka na drutach

Zima w pełni. Śnieżny krajobraz cieszy nasze oczy. Trzeba się cieplej ubierać, czego nie lubię, ale kolekcja zimowych utensyliów zaczyna się poszerzać. Dziś prosta czapka, którą można nosić na kilka sposobów. Powstała w dwóch wersjach kolorystycznych.





Włóczka, której użyłam to Merino Gold 200. Przerabia się nią bardzo przyjemnie. Choć trzeba przyznać, ze nie jest ona królową wydajności.  W użytkowaniu jest podatna na rozciąganie, co nie jest zbyt korzystne dla robótki, bo wygląda na naciągniętą. Plusem jest to, że dzięki dodatkowi wełny wyroby z tej włóczki są przyjemnie ciepłe, ale nie drapią, dobrze się je nosi.

Materiały i narzędzia:
druty pończosznicze nr 4 i nr 5
igła
nożyczki
włóczka 100 g Merino Gold 200 200m/100g 60% wełna, 40% akryl

Ściegi: przerabiane w okrążeniach
podwójny ściągacz: 2 o. lewe, 2 o. prawe
wzór żeberkowy (motyw na 4 oczka):
rząd I: 3 o. lewe, 1 o. prawe
rząd II: 3 o. lewe, 1 o. podnoszone

Wykonanie:
Na druty nr 4 nabrać 80 o. i rozmieścić równomiernie na 4 drutach, po 20 o. na drucie. Przerabiać 34 rzędy ściągaczem podwójnym.

Dalej przerabiać na drutach nr 5, pierwsze okrążenie przerabiać tylko oczkami prawymi dodając równomiernie 16 o. = 96 o.
Następnie przerabiać ściegiem żeberkowym. Po 36 okrążeniach odjąć z każdego drutu po 2 o., powtórzyć to samo w 41, 45, 49, 51 i 53 = 48 o. Odejmować oczka na lewo.
W kolejnych okrążeniach odejmować po 8 o., aż zostanie 8 oczek, zakończyć i zszyć czapkę.

Można doszyć pompon zrobiony albo z tej samej włoczki albo z futerka.

Wspominałam już, że czapkę można nosić na kilka sposobów, mój ulubiony to nr 1.
Do kompletu z różową czapką powstały jeszcze rękawiczki, o których będzie jeszcze w innym wpisie.

Sposób I


Sposób II


Sposób III

 

Jeśli będziesz wykorzystywać mój wzór nie zapomnij podać źródła, będzie to uszanowanie wysiłku, który wkładam w przygotowanie bloga i opisów prac. Dziękuję

 

Komentarze

  1. Rewelacyjne czapki :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne czapki,urok tkwi w prostocie ! Pozdrawiam , Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Super czapki! A ja bardzo lubię zimę, ciepłe czapki, szaliki, kominy... Mróz i dużo śniegu to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima to zdecydowanie nie moja pora roku i czekam z utęsknieniem na lato ;)

      Usuń
  4. Bardzo ładne czapeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne czapeczki i na pewno cieplutkie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze mam problem z dobraniem czapki do mojej facjaty i zwykle chodzę bez, ale jak bym sobie sama wydziergała tak jak Ty to guzik by mnie obchodziło czy mi w niej ładnie czy nie, tylko bym w niej wszędzie śmigała :)))
    Super te Twoje czapy i widać, że cieplutkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam ten problem, jednak brak czapki powoduje bolesne dolegliwości zatok. W moim przypadku szeroki, gruby ściągacz sprawia, że czapka jest bardziej znośna i wyglądam w niej przyzwoicie ;)

      Usuń
  7. Super czapy :) Ich urok tkwi w prostocie i są na pewno cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć wyglądają na dość lekkie to są naprawdę ciepłe, a zawinięty ściągacz dobrze chroni uszy.

      Usuń
  8. świetne są (i kolory piękne), ja właśnie przypominam sobie umiejętność działania na drutach, ale tworzenie czapek na kilku drutach, to dla mnie czarna magia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że początki są trudne, ale warto, bo jest to wygodniejsze niż robienie czapek w rzędach, na dwóch drutach. Unika się wtedy żmudnego zszywania, którego nie lubię.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Wyszły wspaniale!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie czapki z zakładką. Te są prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię takie czapki, bo są twarzowe :)

      Usuń
  11. mi kiedyś mama zrobiła taki szalik z kawiatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Proste, ale w jakiej cudnej kolorystyce. Nic tu więcej nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zainspirowałaś mnie, mam druty i chęci, lecę po włóczkę do sklepu :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie wyszły te czapki!
    Takie czapusie lubię i kiedyś takowe dziergałam...
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne , proste czapki :) A jakie potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie takie czapki na drutach są ponadczasowe i moim zdaniem warto jest mieć takie gdzieś na czarną godzinę. Ja bardzo chętnie korzystam również ze sklepu https://hatfactory.pl/ gdzie jest bardzo duży wybór różnych nakryć głowy. Jak dla mnie jest to świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Twoje opinie pomagają tworzyć bloga, dziękuję za każde słowo

Popularne posty z tego bloga

100. Worek na buty

66. Pogromca wierzgających nóżek, czyli śpiworek dla malucha DIY